یادگارمن
یادگارمن

یادگارمن

الحاق قوچان و درگز به خراسان شمالی در دستورکار است

محمد حسین انصاری‌مود امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار کرد: تاکنون چندین نشست در استان برای بررسی این موضوع انجام شده است.

وی، سنخیت فرهنگی و جغرافیایی این شهرستان‌ها با خراسان شمالی را از زمینه‌های بررسی و الحاق این مناطق به استان عنوان کرد.

به گفته انصاری‌مود؛ در گذشته هم الحاق این شهرستان‌ها به خراسان شمالی در دستورکار بود که به خاطر فراهم نبودن شرایط انجام نشده است.

وی با اشاره به الحاق شهرستان‌های طبس، فردوس و قائن طی سنوات گذشته به خراسان جنوبی اظهار امیدواری کرد تا تصمیم‌گیری در مورد این الحاقات به استان نیز در یک فضای مناسب انجام و آنچه که به نفع مردم بوده، رقم بخورد.

به گزارش فارس، استاندار خراسان شمالی نیز در نشست شورای اداری روز گذشته بدون اشاره مستقیم به این موضوع، از اخبار خوش در مورد تقسیمات کشوری این خطه تا شهریور امسال خبر داده بود.

بی‌شک با الحاق قوچان و درگز به خراسان شمالی علاوه بر ارتقای سطح استان، شاهد اختصاص اعتبارات بیشتر به این استان خواهیم بود.

 قوچان در 120 کیلومتری و درگز در فاصله 240کیلومتری بجنورد، اکنون در جغرافیای استان خراسان رضوی قرار دارند.

خراسان شمالی واقع در شمال شرق کشور در 19مرداد 83 به عنوان بیست و نهمین استان تأسیس شده و اکنون دارای هشت شهرستان، 28 هزار کیلومتر مربع وسعت و 867 هزار نفر جمعیت است.

این استان مرزی پنجمین استان کشور بعد از استان‌های؛ اردبیل، قم، قزوین، و گلستان بوده که بعد از انقلاب اسلامی تاسیس شده است.


خبرگزاری فارس

نظرات 1 + ارسال نظر
توحیدی دوشنبه 24 تیر 1392 ساعت 17:58

سلام عزیزم
وب بسیارقشنگ ونازی دارین
ممکنه به تبادل لینک رضایت بدین؟خواهش میکنم.
آخه....؟

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد