یادگارمن
یادگارمن

یادگارمن

وقتی مهاجرانی نتانیاهو را ضربه فنی می کند.



به گزارش نامه، یکشنبه شب 14 مهر 1392 مصاحبه b.b.cفارسی با نتانیاهو نخست وزیر اسراییل ومتعاقب آن پاسخ های عطا الله مهاجرانی که در دولت های هاشمی رفسنجانی و خاتمی به عنوان معاون پارلمانی رئیس جمهور و وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بوده است به مناظره ای جالب و شنیدنی تبدیل شد که در نوع خود کم نظیر بود .


نتانیاهو در ماه های اخیر، آن چه با ضعف تحلیل مواجه است که حتی تحلیل گران اسرائیلی نیز به او انتقاد دارند و آن را قابل دفاع نمی دانند. این تحلیل گران معتقدند که نتانیاهو منزوی و تنها شده و حتی آمریکا و دولت آمریکا که درحال مذاکره و گفت وگو از طریق دیپلماتیک با ایران است، حاضر به دفاع از نظرات نتانیاهو نیست و حرف های او در مورد تاریخ، عملکرد ایران و دولت روحانی، عملکرد رژیم اسرائیلی مسلح به سلاح اتمی که ان پی تی را امضا نکرده است و... موجب شده که حتی افرادی مانند مهاجرانی نیز به راحتی به او خرده بگیرند و نظر نتانیاهو را با چالش های جدی مواجه کنند.

نتانیاهو دم از شناخت ایران و تاریخ ایران زد واشاره کرد که خود را دانشجوی تاریخ ایران می داند و اگرچه به فارسی مسلط نیست اما تاریخ ایران را می شناسد.

وی افزود: در رژیم گذشته و با ایران دوست بوده اند ولی با این پاسخ مهاجرانی مواجه شد که اطلاعات او بسیار اندک است و علت دوست داشتن رژیم شاه این بود که در قراردادی 1.5 میلیارد دلاری بنا بوده که با مبلغ هنگفتی ایران از اسراییل کلاهک اتمی بخرد ولی طرف اسراییل با خدعه و نیرنگ پول ایران را می گیرد و هیچ چیزی در اختیار دولت ایران قرار نمی دهد و ادعا می کند که به ایران کلاهک نداده و آنها را سرکار گذاشته است.

نتانیاهو از دین یهود حمایت می کرد و مهاجرانی با آوردن آیاتی از تورات روشن ساخت که نخست وزیر مدعی اسراییل نه تنها ایران و تاریخ ایران را نمی شناسد بلکه حتی دقت در آیات دین و آیین خود و تورات را نداشته و آنها رانخوانده است.

نخست وزیر رِژیم صهیونیستی عوام فریبانه خود را دلسوز ومتاثر از صحنه قتل ندا آقا سلطان معرفی کرد که بلافاصله با پاسخ مهاجرانی راجع به قتل محمد الدوره با شلیک مستقیم سرباز اسراییلی مواجه شد و برخی مخاطبان بی بی سی فارسی نیز گفتند که آیا پناه گرفتن یک پسربچه اسرائیلی در کنار پدرش را دیده است که مورد هجوم سربازان اسرائیلی بوده است!

او به رییس جمهور ایران تاخت و گفت که روحانی منتخب مردم ایران در انتخابات آزاد نبوده است و 1 درصد نامزدها به روز انتخابات راه یافته اند که پاسخ مهاجرانی این بود که دکتر حسن روحانی رییس جمهور قانونی ومورد حمایت قاطع مردم ایران است و با رای بالا در انتخابات 24 خرداد انتخاب شده است و مواضع ایشان در نیویورک و مذاکرات ناشی از اراده ملت ایران است.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در مورد هویت دولت خود سخن گفت و وزیر اسبق ارشاد ایران ثابت کرد که خود او(نتانیاهو) در کتابش برجعلی بودن رژیم صهیونیستی اشاره داشته است.

به گزارش بولتن نیوز، کار مصاحبه بی بی سی فارسی به جایی کشیده شد که مجری بی بی سی هم به کمک نخست وزیر اسراییل آمد و از خون بار بودن مرزهای همه کشورها داد سخن داد که با انکار مستند آقای مهاجرانی روبروشد و وزیر ارشاد دولت خاتمی، گفت که مرزهای ایران از هزاران سال پیش تا کنون بزرگ وکوچک شده اند ولی هرگز ایران با خون وکشتار هویت خود را بدست نیاورده است. ملت ایران با مهاجرت قوم آریایی از 4 هزار سال پیش شکل گرفته است.

نظرات 1 + ارسال نظر
مجید سه‌شنبه 23 مهر 1392 ساعت 13:19

قابل توجه ان کسانی که همه انسانها منتقد و مخالف خودشونو دشمنان ایان عزیزمان معرفی می کنن.. اقای مهاجرانی یک بار دیگر هم در برنامه فلسفی بی بی سی از امام و رهبری دفاع جانانه ای داشت. افرین بر این مرد . اما ای کاش سختی زندان رفتن به جون می خرید تا مهره به این خوبی در انقلاب نسوزه

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد